Päiväreissu Tukholmassa osa1

Huh, mihin tää aika oikein menee? Viime viikko olikin aiottua kiireisempi ja en kerennyt istahtamaan koneelle tarpeeksi pitkäksi aikaa, että olisin päässyt meidän Tukholman reissun loput kuvat käymään läpi. Ihan käsittämätöntä ajatella tuosta olevan jo puolitoista viikkoa, sillä niin nopeasti vilahti edellinen viikko ohitse.

Oltiin siis kahden yön päiväreissulla Tukholmassa niin, että lähdettiin Baltic Princess -laivalla keskiviikkoiltana, vietettiin torstaina kaksitoista tuntia Tukholmassa ja palattiin kotiin torstaiyönä Galaxy -laivalla. Club One -jäsenenä olin saanut sähköpostiin jo joulun alla mukavan alennuskoodin, joten päätettiin se käyttää hyväksi eikä matka siksi tullut maksamaan mansikoita. Jaoin meidän matkakertomuksen kahteen osaan, jotta ei tule ihan älyttömän pitkä postaus kuvien ja tekstien runsauden vuoksi.

Baltic Princess. Meidän laiva lähti Turusta kahdeksalta illalla ja oltiinkin Turussa hyvissä ajoin, sillä käytiin siellä syömässä ennen laivaan nousua. Verrattuna muihin risteilyihin, joilla olen ollut, oli terminaali melkein tyhjä eikä meidän kanssa laivaan tullut kovinkaan montaa matkustajaa. Mukavaa vaihtelua sellainen. Vietyämme tavarat hyttiimme lähdettiin kiertämään Taxfreessa hakemassa vesipulloja sekä kotiin unohtuneet hammasharjat, jonka jälkeen käytiin istumassa tanssiravintolassa kuoharilasillisilla. Oli mielenkiintoista katsella eläkeläisten tanssimista tango -orkesterin säestyksellä ja oltiinkin varmaan nuorimmasta päästä koko ravintolassa. Koska meillä oli kuitenkin todella aikainen herätys, palattiin hyttiin ajoissa, mutta arvatkaa vaan saatiinko nukuttua paria tuntia enempää.

Terminaali. Oltiin aamulla kuudelta perillä ja ensimmäisenä laivasta noustuamme etsimme terminaalista laukkujensäilytyksen. Tuo terminaali oli muuttunut täysin edellisestä reissustamme, joten siinä etsimisessä meni hieman kauemmin, mutta lopulta saatiin ylimääräiset matkatavarat lukkojen taakse talteen. Värtahamn -terminaalissa tuo laukkusäilytys toimii maksukortilla ja hintaa sillä oli 90SEK eli hieman vajaa 10€. Terminaalista käveltiin tunnelia pitkin kohti Gärdetin tunnelbana -asemaa, josta hankittiin meille vuorokauden matkakortit, jotta liikkuminen olisi mahdollisimman helppoa ja sujuvaa. Vuorokauden matkakortti kustantaa 120SEK eli noin 13 euroa ja sen voi hankkia helposti kaikista Presspyrån -kioskeista.

Aamiaisella keskustassa. Tuolta Gärdetin asemalta ajettiin suoraan metrolla Tukholman keskustaan etsimään aamiaispaikkaa. Viime reissulla käytiin aamiaisella Espresso Housessa ja päätettiin nyt etsiä samaisen ketjun kahvila, jossa voitaisiin istua rauhassa aamukahvilla ja pienellä aamiaisella samalla hyödyntäen wi-fiä. Tällä kertaa istuttiin viihtyisässä Espresso Housessa Vasagatanilla, mutta noita putiikkeja oli joka toisessa kadunkulmassa ja heillä on edulliset aamiaishinnat kahville plus syömiselle. Aamupalalla viihdyttiin yhdeksään saakka, jonka jälkeen lähdettiin kävelemään keskustassa ja etsimään tietä takaisin tunnelbana -asemalle ajaaksemme Globenille. Tuosta Globenista ja siellä sijaitsevasta SkyView:stä löytyy kokonainen postauksensa täältä

Lounaalla Gamla Stanissa. Mulla on luottopaikka Gamla Stanissa, jossa tykkään käydä reissuilla syömässä, joten tuolta Globenilta suunnattiin suoraan sinne. Kyseinen paikka on Restaurang Michelangelo, jossa on jokaikinen kerta ollut oikein maistuva lounaslista eikä hintakaan kyseiselle lounaalle ole kuin kympin verran. Tällä kertaa valittiin listalta broileria perunamuussilla sekä yrttisellä kastikkeella. Lisäksi tuohon lounaaseen kuuluu salaattipöytä sekä jälkiruoaksi kahvi. Paikka on melko ahdas, mutta viihtyisyys sekä tuo maistuva ruoka tekevät paikasta ehdottomasti kokeilemisen arvoisen.

Parin tunnin yöunien ja lounaan jälkeen väsy iski melko voimakkaasti, mutta jatkettiin kuitenkin reippaina kiertelyä Tukholmassa. Siitä lisää sitten seuraavassa osassa ;)

Oliko postauksessa teille tuttuja paikkoja? ♥

22 kommenttia

1. Oi miten ihanalta näyttää!♥ Kumpa pääsis pian Tukholmaan :')

Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Sinne on kyllä aina ihana palata ja itsekin toivoisin taas pian pääseväni sinne :)

Poista
  2. Tuo teidän reissu kuulostaa mukavalta! :) Tuttuja paikkoja oli kyllä, tuo vanha kaupunki on ihan mun lemppareita <3 Ja ihania kuvia oot ottanut :)

Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Vanha kaupunki on kyllä upeimpia paikkoja Tukholmassa ja en yhtään ihmettele, että se on sun lemppareita paikkoja :)

Poista
  3. Oi pääsisinpä itsekin taas pian Tukholmaan! Se on kyllä ihana kaupunki:)

sannixo.blogspot.fi

1. Tukholma on kyllä ihana kaupunki, jonne aina mielellään palaa takaisin ♥

Poista
  4. Mielenkiintonen postaus :) Ite en oo ikinä käynyt Tukholmassa, mutta ehkä joskus sit!!

millatt.blogspot.fi

Vastaukset
    1. Kiitti ♥ Kannattaa kyllä ehdottomasti joskus lähteä käymään! Sinne löytää usein melko edullisia matkojakin päiväreissuille. Meillä maksoi matka yhteensä 24€ ;)

Poista
  5. Tosi kivoja kuvia ja mukava postaus muutenkin! Matkapostaukset on aina tosi jees, vaikka ne ei yhtään helpotakaan omaa lähes kroonista matkakuumettani yhtään. Aika rientää kauheaa vauhtia ja tajusin tässä, että kävin viimeks Tukholmassa 2,5 vuotta sitten, hullua :o Sikspä ei varmaan kovin tuttuja maisemia tuntuneet nää olevan...Pitää kyllä pian korjata tää asia! :)

Erika

Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Haha, joo matkapostauksien lukeminen kyllä pahentaa täälläkin olevaa kokoaikaista matkakuumetta ;D Itselläkin oli puolitoista vuotta tuossa välissä ja tuntui, että oli monetkin paikat muuttuneet ja varsinkin tuo sataman terminaali oli ihan täysin uusi :D Kannattaa kyllä korjata tilanne ja reissata tuonne ;)

Poista
  6. Pitääkin muuten laittaa toi ruokapaikan nimi ylös, kun ollaan A.n kanssa suuntaamassa Tukholmaan kuukauden päästä. :D Ihania kuvia tässä postauksessa, ja jään innolla oottelemaan seuraavaa osaa ;)

Vastaukset
    1. Hih, kannattaa kyllä pistää ylös! Tuolla on aina ihan loistavat lounasvaihtoehdot mistä valita ja jokaikinen kerta on maistunut älyttömän hyvälle ♥ Voin etsii sulle tarkemman osotteen tuolle ja laittaa viestillä ;) Vähän kyllä on ihanaa, että tekin meette sinne käymään :)

Poista
  7. Ihanat kuvat ♥ Tukholma on kyllä itsellä sellainen must see-paikka kun en ole siellä koskaan maissa käynyt! Teidän reissu kuulosti todella mukavalta :)

Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Tukholmassa kannattaa kyllä käydä ja risteilymatka on helppo yhdistää maissa käyntiin :) Meillä oli mukava reissu ainakin ja Tukholma on aina ihana paikka ♥

Poista
  8. Minun ja mieheni piti mennä Tukholmanristeilylle viime viikolla, mutta suunnitelmat meni uusiksi ja reissu siirtyi. Olis kyllä ollut aivan ihanaa päästä <3 Sephora on aina must-stop kun Stokiksella ollaan, samoin NK, Åhlens ja Gallerie. Viimeksimainitussa on ihana Dunkin' Donuts!

Vastaukset
    1. Harmi kuulla, että reissu siirtyi, mutta voin kertoa siellä olleen ehkä hitusen liian vilpoista vielä ;) Oi nuo on kyllä mukavia shoppailupaikkoja :)

Poista
  9. Olipa kiva postaus! En olekaan käynyt Tukholmassa pitkään aikaan ja tässä oli hyviä vinkkejä seuraavaan matkaan. Muistan, että viimeksi myös Tallinnassa käydessäni hyödynsin sun blogista löytyneitä vinkkejä, joten kiitos näistä ♥ Hyödyllisiä ja kivoja matkapostauksia on aina ilo lukea! :)

Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Ihana kuulla, että niistä Tallinnan vinkeistä oli hyötyä :) Mun mielestä on mukava yhdistää omia matkavinkkejä paikkoihin, joissa on käynyt, jotta toisille on helpompi lähteä suunnittelemaan omaa matkaansa :)

Poista
  10. Kuulostaapa mukavalta reissulta :) Tukholma on tosi kaunis kaupunki, toivottavasti tänä vuonna saisi aikaiseksi lähteä sinne ♥ Kivasti oot toteuttanut nää postaukset, näistä saa nimittäin tosi hyvin vinkkejä :)

Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Meillä oli kyllä mukava reissu, vaikka väsyneinä liikenteessä oltiinkin :D Tukholmaan on ihana aina reissata, joten toivottavasti tekin saatte aikaiseksi lähteä :) Eikä edes hinnat oo kalliita, jos oikein osaa tutkiskella ;) Ja ihana kuulla, että näistä saa hyvin vinkkejä :)

Poista
  11. Voi Tukholma! <3 Mun edellisestä ristelyistä on about ikuisuus ja en oo koskaan käynyt kunnolla Tukholmassa, vaan lähinnä ajanut autolla läpi :( Pitäis kyllä mennä ihan kunnolla kattoon kyseistä kaupunkia! :D

Vastaukset
    1. Kannattaa kyllä ehdottomasti tutustua Tukholmaan paremminkin ;) Tukholma on kyllä ihan rakkautta ♥